Kim jest idealny franczyzobiorca? cz.2

Kim jest idealny franczyzobiorca? cz.2

Rafał Obarzanek dyrektor ds. sieci sprzedaży Dbam o Zdrowie

APTEKARSKA PRECYZJA

Zanim zdecydujemy się na współpracę z wybranym kandydatem, dokonujemy bardzo wnikliwej analizy sytuacji apteki, która ma dołączyć do sieci DOZ, jej lokalizacji, otoczenia i potencjału sprzedażowego oraz podejścia przyszłego franczyzobiorcy do realizacji naszych standardów. Sukces naszych rozmów zależy głównie od tego, czy do sieci chce przystąpić farmaceuta, który prowadzi już własną aptekę i oczekuje wsparcia w poprawie rentowności biznesu, czy zgłoszenie dotyczy osoby, która chce otworzyć aptekę od podstaw i nie funkcjonowała jeszcze w branży farmaceutycznej.

W pierwszym przypadku z reguły podpisujemy umowę współpracy. W drugim największą barierą okazują się wymogi prawne związane z prowadzeniem apteki, które są niedoceniane przez przyszłych franczyzobiorców. Po analizie wymogów prawnych związanych z funkcjonowaniem na detalicznym rynku farmaceutycznym, 60-70 potencjalnych właścicieli aptek rezygnuje z prowadzenia biznesu i dalszych rozmów.

Robert Momocki właściciel sieci Toy Planet

„CHEMIA” I ZAANGAŻOWANIE

Rekrutując franczyzobiorców, zwracam uwagę na wiele czynników, które mają wpływ na ostateczną decyzję dotyczącą podjęcia współpracy. Najważniejszym z nich jest sprawdzenie, jakie będzie faktyczne zaangażowanie franczyzobiorcy w bieżące prowadzeniu i nadzór sklepu. Czy ma to być kolejna inwestycja, czy też jego główny biznes? Oczywiście, nie bez znaczenia jest również zaplecze finansowe, dlatego podczas rozmowy dowiaduję się, czy posiada wystarczające środki inwestycyjne na otwarcie sklepu i z jakiego źródła one pochodzą. Ważne jest również doświadczenie w handlu i zarządzaniem ludźmi. I czy jest ta „chemia” w trakcie naszych pierwszych rozmów i kontaktów.

Najwięcej potencjalnych kandydatów odpada podczas pierwszego etapu rekrutacji. Z różnych powodów w sumie jest to ok. 90 proc. tych, którzy w ogóle skontaktowali się z nami w sprawie współpracy. Większość z nich, bo ok. 70 proc., odpada, ponieważ nie jest wstanie spełnić wymagań związanych z zaangażowaniem, finansami i lokalem. Pozostałe 20 proc. rezygnuje po poznaniu szczegółów współpracy.

Facebook Comments
1 comment

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments