Kanał Novauto.pl
 

Kim jest idealny franczyzobiorca? cz.1

Kim jest idealny franczyzobiorca? cz.1

Każdy franczyzodawca posiada profil swojego idealnego franczyzobiorcy. Zapytaliśmy, jakie cechy powinien mieć.

Irena Schlosserova – koordynator rozwoju sieci Subway w Europie Środkowo-Wschodniej

WAŻNE JEST NASTAWIENIE

Kiedy firma decyduje się rozwijać poprzez franczyzę, musi mieć sprecyzowany typ franczyzobiorców, których chciałaby widzieć w swojej sieci. Z drugiej strony każdy franczyzobiorca przed przystąpieniem do wybranej sieci powinien poznać jej wizję i ramowe warunki współpracy.

W sieci Subway każdy franczyzobiorca jest indywidualnym przedsiębiorcą, ale niektórzy z nich kwestionują naszą strategię, porady oraz dostosowują działalność do swoich potrzeb. Jesteśmy otwarci na nowe pomysły, jednak nie możemy zmieniać naszego systemu zgodnie z każdym życzeniem franczyzobiorcy. Dlatego też, jako globalny koncept, mamy argumenty, jasną wizję oraz sposoby, które pozwalają nam utrzymać spójne funkcjonowanie naszego systemu. Jeśli wnioskodawca drwi z naszego systemu franczyzowego już na pierwszym spotkaniu lub ma problemy z głównymi procedurami wdrażanymi w sieci, to może to spowodować odrzucenie przez nas jego wniosku. Zdarza nam się podjąć taką decyzję, nawet jeśli jest to osoba z dużym doświadczeniem biznesowym, zdolnością inwestycyjną lub dużą motywacją do działania. Jeśli widzimy tendencję do zachowań, które mogą być przyczyną problemów przyszłego franczyzobiorcy, staramy się raczej wyjaśnić mu, dlaczego lepiej będzie, jeśli zmieni założenia i wybierze inną drogę.

Katarzyna Przewęzikowska – menedżer ds. PR Żabka Polska

NIE DLA ZAGRANICY

Model biznesowy współpracy z firmą Żabka Polska poparty jest ponad 15-letnim doświadczeniem funkcjonowania na rynku polskim, dlatego większość osób aplikująca na stanowisko ajenta naszej sieci doskonale orientuje się w oferowanych przez nas zasadach współpracy. Co tydzień otrzymujemy po kilkadziesiąt CV osób zainteresowanych przystąpieniem do naszej sieci. Rekrutujemy także spośród sprzedawców pracujących w sieci, dzięki czemu pozyskujemy osoby znające już firmę oraz obowiązujące w niej standardy.

Podczas pierwszego etapu rekrutacji nasz przedstawiciel szczegółowo przedstawia zasady funkcjonowania sklepów, informuje o konieczności założenia własnej działalności gospodarczej oraz wsparciu z zakresu sprzedaży, marketingu, logistyki oraz IT, jakie oferuje nasza firma. Oceniamy potencjał kandydata, jego predyspozycje interpersonalne oraz przedsiębiorczość. Z naszego doświadczenia wynika, że w pierwszym etapie rekrutacji bardzo istotna jest rozmowa i szczegółowe przedstawienie potrzeb i oczekiwań zarówno kandydata, jak i naszej firmy. Sporadycznie zdarzają się sytuacje, kiedy kandydaci rezygnują z dalszej rekrutacji z powodu niemożności otwarcia własnej działalności gospodarczej lub chęci otwarcia naszej placówki za granicą. Jest to niemożliwe, ponieważ obecnie nie prowadzimy ekspansji poza granicami Polski.

ciąg dalszy: http://www.novauto.pl/kim-jest-idealny-franczyzobiorca-cz-2/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments