Są różne firmy na rynku, jedne opierają usługi pozycjonowania na abonamencie, cennik innych to opłaty dopiero po osiągnięciu efektu, czyli dopóki strona nie znajdzie się w TOP 10 – klient nie płaci, są i takie które pobierają zarówno abonament jak i opłaty za pozycję jako bonus.
Co oferują firmy na rynku w oparciu o cennik pozycjonowania uzależniony od pozycji:
– w celu uatrakcyjnienia oferty dają 3 miesiące za darmo – coś co jest gratis jest dla mnie bez wartości, a 3 miesiące to i tak taki średni okres dotarcia do TOP 10
– gwarancja w postaci braku opłat w przypadku nieosiągnięcia pozycji nie jest żadną gwarancją a za stratę czasu klienta nikt nie będzie płacił kar, z kolei gwarancji na osiągnięcie pozycji nikt dać nie może
– decydując się na niski cennik klient powinien brać pod uwagę również fakt, że firma będzie szła po najmniejszej linii oporu czyli aby taniej aby szybciej
– robią za darmo aż do osiągnięcia TOP 10 czyli asekuracyjnie osiągną 8 czy 9 miejsce pod kątem pewnych fraz i będą miały w wielkim poważaniu wzrost pod ich kątem – wezmą się za pozycjonowanie innych fraz, zwłaszcza, że różnica pomiędzy przedziałem 5-10 a 2-5 to często zaledwie 10 PLN i często też może to być za mały zysk dla firmy w porównaniu z kosztami, które poniesie na podwyższenie pozycji
– dobór słów kluczowych – w przypadku, gdy klient chce pozycjonowanie pod kątem trudnych słów kluczowych mogą zaproponować dodatkowo mało efektywne frazy, nawet takie, pod względem których mogą osiągnąć pierwsze miejsce w zaledwie kilka dni – wówczas decydując się na takie rozwiązanie niestety pozycje będą bez wartości a na pozycje pod kątem tych właściwych słów klient czeka, czeka i czeka.
– analiza konkurencji i cennik za poszczególne frazy oparty o ilość wyników wyszukiwań oznacza niski stopień profesjonalizmu, ponieważ osoby to robiące są zazwyczaj niewykwalifikowanymi pracownikami nie mającymi zielonego pojęcia o pozycjonowaniu, a jakiekolwiek wnioski wysuwane są bez zapoznania się ze stronami i wskaźnikami domen zarówno klienta jak i jego konkurencji
– klient może dodać frazy w każdej chwili, a zmienić lub usunąć już nie, bo to niekorzystne dla firmy
– w zależności od metod firmy przerwanie umowy może skutkować nagłym spadkiem pozycji co jest spowodowane usunięciem linków prowadzących do strony klienta pochodzących z własnego zaplecza, z systemów wymiany linków, itp.
– wcześniejsze przerwanie umowy najczęściej pociąga za sobą kary za pozostały okres umowy – czyli wybór złej firmy może okazać się dla klienta stratą czasu (i pieniędzy w przypadku złego doboru fraz) oraz może zniechęcić się do współpracy z kimkolwiek
Cennik w oparciu o abonament daje o wiele większe możliwości pod kątem marketingu, jest bezpieczniejsze, trzeba mieć jednak na to środki, trzeba być świadomym klientem i być pewnym wykonawcy. Więcej informacji warto sprawdzić na stronie Pozycjonowanie Bydgoszcz.
Zaletą abonamentu jest fakt, iż w każdej chwili można:
– zmienić frazy na inne
– dodać nowe frazy – w zależności od konkurencyjności może to wpłynąć na cennik, ale nie musi
– przestać pozycjonować frazy niskiej efektywności zachowując pozycje